Czy pozycjonowanie w optymalizacji SEO on-site idzie w parze z kampanią w Google Ads?

dlaczego-warto-miec-strone

O tym, że samo założenie sklepu czy strony internetowej i czekanie, aż klienci do nas przyjdą, to za mało, przekonało się już wielu przedsiębiorców. Konkurencja w internecie jest zdecydowanie zbyt duża, musimy więc samodzielnie podsunąć odbiorcy swoje produkty lub usługi. Możemy to zrobić na kilka sposobów — za pomocą social mediów, przy użyciu reklam Google lub inwestując w pozycjonowanie SEO. Która z tych opcji jest najbardziej opłacalna? A może najlepiej je połączyć?

Czy same reklamy w Google nie wystarczą?

Reklamy w wyszukiwarce Google wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, więc wydawać by się mogło, że odpowiednio zoptymalizowana kampania powinna przynieść wystarczające efekty. To prawda, że linki sponsorowane mogą szybko zapewnić przypływ użytkowników na stronę, ale wykorzystywane samodzielnie nie zapewnią nam tak dobrych wyników, jak połączenie kilku kanałów marketingowych.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Pozycjonowanie SEO/SEM to proces bardziej czasochłonny niż uruchomienie reklamy. Wiąże się on z wieloma zadaniami, które musimy wykonać, ale kiedy już zobaczymy efekty, możemy być pewni, że będą one wyraźne i długotrwałe. Pojawianie się na wysokich pozycjach organicznych wyników wyszukiwania znacznie zwiększa zaufanie klientów do naszej marki — plasujące się tam firmy są często uważane za liderów w swojej branży.

Wspólny cel SEO i Google Ads

Zarówno pozycjonowanie, jak i kampania w Google AdWords, mają za zadanie zwiększyć ruch na naszej stronie, a ostatecznie doprowadzić użytkownika do dokonania zakupu lub wykonania innej pożądanej akcji, czyli konwersji. Obu narzędziom marketingowym przyświeca więc ten sam główny cel. Dodatkowo odpowiednio prowadzone działania w obu tych kanałach znacznie przyczynią się do rozpoznawalności naszej marki, budowania wizerunku i wzrostu zaufania wśród potencjalnych klientów.

Różnice w metodzie

Mimo wspólnych celów pozycjonowanie SEO/SEM i reklamy w Google AdWords znacznie różnią się od siebie metodą działania. Kampania reklamowa może w krótkim czasie przyciągnąć liczne grono klientów, natomiast SEO to działanie długoterminowe, które stopniowo, ale stale będzie generowało ruch na stronie. Pozycjonowanie działa tylko w systemie wyszukiwarki, natomiast kampania uruchomiona w systemie Google AdWords będzie wyświetlana nie tylko w Google, lecz także na YouTubie oraz innych serwisach partnerskich internetowego giganta. System reklamowy pozwala także na dokładniejsze targetowanie niż pozycjonowanie — możesz ustawić kampanię, uwzględniając nie tylko wybrane słowa kluczowe, ale również grupę docelową: płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania.

Zalety połączenia SEO/SEM i Google Ads

Kierowanie treści do potencjalnych klientów poprzez wiele kanałów szansa na najskuteczniejsze dotarcie do nich. Część odbiorców trafi do nas przez organiczne wyniki wyszukiwania, a część przez płatną reklamę. Korzystając z obu tych metod, możemy w pełni wykorzystać zalety, które oferuje każda z nich.

Korzystanie z usług Google AdWords pozwala na użycie remarketingu. Użytkownik, który poznał naszą firmę dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania, ale nie dokończył wtedy wizyty, dzięki algorytmom reklam Google z dużą pewnością ponownie trafi na naszą stronę. Istnieje spora szansa, że sfinalizuje wtedy transakcję. Równie dobrze może to zadziałać w drugą stronę. Klient, który najpierw odwiedził nas dzięki płatnej reklamie, a później zobaczy naszą firmę w wyszukiwarce, będzie kojarzył już nazwę marki a tym samym szansa na to, że dokona zakupu, znacząco wzrośnie.

Czy łączenie SEO i Google AdWords ma jakieś wady?

W Internecie krąży wiele mitów na temat łączenia organicznych i płatnych metod pozyskiwania ruchu na stronie. Do dziś nie wiadomo, czy uruchomienie reklamy na Facebooku rzeczywiście tnie zasięgi organiczne. Wiadomo natomiast, że prowadzenie kampanii reklamowej w Google nie wpływa negatywnie na wysiłek, który włożyliśmy w pozycjonowanie SEO/SEM. Nasza strona może jednocześnie pojawić się w linkach reklamowych, jak i na pierwszej pozycji w wynikach organicznych.

Zwiększ swoje szanse

Z technicznego punktu widzenia reklama Google AdWords nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie. Połączenie tych dwóch kanałów marketingowych może jednak sporo zmienić w tym, jak jesteśmy odbierani. Im liczniejsze sposoby dotarcia do potencjalnego klienta zastosujemy, tym większa będzie jego świadomość marki. Warto więc wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje nam technologia, aby podnieść swoje szanse na zwiększenie ruchu na stronie, a wraz z nim wskaźnika sprzedaży.